Ha öngyilkos gondolatokkal küzdesz...

Ezt a levelet April Cassidy (The Peaceful Wife) osztotta meg a blogján. Egy nagymama mesél benne az életéről, amit April egészít ki fontos tanításokkal a bejegyzés végén. A bibliai idézetek a Káldi-Neovulgátából származnak. (A Peaceful Wife-fordításaimat April írásos engedélyével készítem.)

Rendkívül hálával tölt el ennek a nővérnek a története, és az a győzelem, amelyet Krisztusban megtapasztalt. Mindannyian éreztük már a a reménytelenség sötétségét. Bárcsak megtapasztalnánk mindannyian Krisztus Világosságát és reményét, csak úgy, mint ez a családanya. (A levelet engedéllyel osztom meg.)

*
Kedves April! 

Azután írok, hogy három csodálatos napot töltöttem az unokámmal. Tényleg csoda, hogy egyáltalán anya és nagymama lehetek.

Tudod, nagyjából egész életemben depresszióval küzdöttem. 32 éve komolyan megfordult a fejemben, hogy véget vetek az életemnek, aztán 9 éve ugyanúgy.

32 évvel ezelőtt a barátom durván elárult, ami miatt értéktelennek éreztem magamat, az életet pedig túlságosan keménynek láttam. Az ő hűtlensége összeadódva az én érzékenységemmel azt eredményezte, hogy teljesen összetörtem.

A barátom a bálványom volt, a hamis istenem. Arra alapoztam az önértékelésemet, hogy ő hogyan bánt velem. Mivel szemétként kezelt, ezt az identitást tettem a magamévá.

Mi óvott meg attól, hogy megöljem magam? Három dolog:
  1. A szégyen, amit a szüleimmel és a testvéreimmel szemben éreznék.
  2. Tudtam, hogy szembe menne az egyházam tanításával.
  3. A meggyőződésem, hogy Istennek nem tetszik az öngyilkosság.
Noha nem vágytam rá, hogy éljek, fel tudtam mérni, hogy ha Isten nem ad zöld utat ahhoz, hogy amikor csak akarunk, kiléphessünk az életből, akkor tartogatnia kell számomra egy másik megoldást, amely révén kikerülhetek ebből a káoszból. Itt, legbelül hittem abban, hogy Isten jó. Az élet lehet kegyetlen, de Aki megteremtette, biztosan nem.

Tehetetlennek éreztem magam és csak imádkozni tudtam: Segíts, Uram". Végül is folytattam az életemet. Kitartottam. Egy évvel később pedig megismertem a leendő férjemet. Idén ünnepeljük a harmincadik házassági évfordulónkat.

De miért is éreztem 2009-ben újból vágyat az öngyilkosságra, miközben négy gyermekünkkel nyaraltunk egy szigeten?

Úgy éreztem, senkinek sincs rám szüksége, senki sem becsül meg eléggé és egyáltalán nem vagyok fontos senkinek.

A férjem hihetetlenül sikeres volt, mindenki körülrajongta, és nagy megbecsülésnek örvendett a munkahelyén. Én viszont otthon voltam a gyerekekkel, fáradhatatlanul főztem, takarítottam, autót vezettem, igyekeztem lépést tartani a szennyessel és a mosatlannal, segítettem a házi feladatban stb., mindezzel pedig egy fillért sem kerestem. Otthon akartam oktatni a gyerekeket, de a férjem nem engedte. A gyermekeim lelki élete a szemem előtt sorvadozott. A férjem gyakran megszégyenített előttük. Ritka alkalom volt, hogy megbecsülésben részesültem, ami nem kerülte el a gyerekek figyelmét sem.

Szükségtelen mondanom, hogy mindezek után depressziós lettem. Emlékszem, a napszemüvegem mögött rengeteget folytak a könnyeim azon a bizonyos 2009-es vakáción, miközben a nyilvános wc-n ücsörögve azt fontolgattam, hogy itt adagoljam-e túl a gyógyszeremet, vagy esetleg máshova kellene-e mennem. Órákat töltöttem teljesen egyedül. Mindeközben a férjem és a gyerekeim remekül érezték magukat a különböző medencékben, bárokban és az óceánban... senkinek se volt fogalma róla, min megyek keresztül. A férjem még most is a legkedvesebb családi nyaralásaként emlegeti ezt az alkalmat.

Engem pedig a bálványimádás ismét közel sodort az öngyilkossághoz.

Mi volt a bálványom? Az, hogy a család fontos tagjának érezhessem magam. Most nem éreztem egy rakás szemétnek magam. Csak olyasvalakinek, aki egyáltalán nem fontos. Bárki mást találhatnának helyettem, aki főz, takarít stb....

Mi állított meg ekkor? Két dolog:
  1. Vissza kéne szállítaniuk a testemet az USA-ba, és ez biztosan fájdalmas lenne a számukra... és persze kínos.
  2. Még mindig azt gondoltam, hogy Isten ellenezné. Úgy kellene a színe elé állnom, hogy életem utolsó pillanatában engedetlenséget követtem el Vele szemben.

Megdöbbentő, hogy a depressziós időszakomban csak a halál szavát voltam képes meghallani. Semmilyen más elképzelés vagy megoldás nem jutott az eszembe, amellyel jobbá tehettem volna az életemet. Sötét fellegek vettek körül.

2010-ben visszamentem dolgozni, amit nagyon szerettem. 2012-ben ki akartam lépni a házasságunkból. 2013-ben pedig különböző munkahelyi változásoknak hála a férjemnek immár rengeteget kellett utaznia. Megkért, hogy mondjak fel. Sírva ugyan, de a gyermekeinkért megtettem. Lett időm rá, hogy mindenféle dologra rákeressek az interneten, ami foglalkoztatott, pl. hogyan lehetnék békés feleség (peaceful wife)" Szó szerint ezt írtam a keresőbe. Csupán békés akartam lenni a boldogságról már lemondtam.

Szóval a blogodon kötöttem ki, April. 2014 nagyböjtjében pedig végigcsináltam Nina Roesner Respect Dare-programját1. Istenhez könyörögtem segítségért. A férjem elkezdett kedvesebben bánni velem, amint én elkezdtem tisztelni az emlékét annak a sok jó tulajdonságnak, amellyel rendelkezett, mikor összeházasodtunk, valamint mindazt a jó tulajdonságát, amellyel még mindig bírt, csak éppenséggel nem vettem figyelembe, mert megbántva éreztem magam. Egyikünk sem tökéletes.

Borzasztó az embereket és a véleményüket bálványozni. Az érzelmek félrevezetőek. A bálványimádás keresztre feszít minket. Jézus kereszthalált halt, így én élhetek. Ő Isten. Megbízható. Nagylelkű. Bátor. Az én hűséges és hősies Istenem.

Legnagyobb meglepetésemre az utóbbi két évben a családtagjaim elkezdtek hozzám fordulni, ha bármiben tanácsra van szükségük. Néha követik, amit mondok nekik, máskor csak végighallgatják, amit javaslok. Szabad akaratuk van ebben. Folyamatosan kérem Istent, segítsen, hogy én is segíthessek másokat az Ő országában. Remélem, néhányszor már sikerült segítenem az én Szeretett Királyomnak! Imáimban kérem Őt, hogy bocsássa meg a vétkeimet és azokat az alkalmakat, amelyek majdnem katasztrófába torkolltak.

Miért akartam mindezt megosztani? A pszichológiai problémák és a depresszió valós dolgok.  Kétszer majdnem véget vetett az életemnek, hogy más isteneket helyeztem az Egy Igaz Isten elé. Ezek a legsötétebb titkaim. Lehetséges, hogy van, akin segíthet a történetem?

*

Peaceful Wife-tól:

Ha segítségre van szükséged, mert öngyilkos gondolatoktól vagy depressziótól szenvedsz, biztos lehetsz benne, hogy mindez nem az Úrtól származik. Ha a halál lelkét tapasztalod meg, Jézusban megszabadulhatsz tőle! Hiszen Ő az ÉLET Lelke!

Ne hallgass a Sátán szörnyű hazugságaira! Ő az a valaki, aki ki akarja fosztani, meg akarja ölni és le akarja rombolni a családodat és téged. Ő hoz kétségbeesést, reménytelenséget és sötétséget az életebe. Dönts úgy, hogy Jézushoz fordulsz! Ő a Jó Pásztor, aki elmegy az elveszett bárány után, amelyik eltévedt. Tudja, merre jársz. Nem vagy Tőle túlságosan távol ahhoz, hogy megmentsen. Fordulj a Bibliához! Fordulj oda a Fényhez és az Élethez Benne! Jézus meg tud gyógyítani. Életmentő kapcsolatod lehet Vele.

Az ellenség azt akarja, hogy olyan szörnyűséges hazugságoknak higgy, mint az alábbiak:
Isten igazsága a következő:
  • Értékes vagy, mert Isten teremtett téged, és minden, amit Ő alkotott, drága és értékes.
  • Van reménységed amiatt, amit Jézus vitt végbe érted a kereszten, ha Hozzá fordulsz és átadod Neki az életedet azáltal, hogy elismered Őt Megváltódnak és Uradnak.
  • A te Teremtő Istened végtelenül szeret téged jobban, mint amennyire el tudnád képzelni. Nem azért, mert annyira jó vagy, hanem mert Ő jóságos és maga a Szeretet.
  • Nem lehetsz saját erődből elég jó, de van egy jó hírem: nem is kell, hogy az legyél. Jézus már elég jónak bizonyult! Isten meg fogja engedni, hogy az Ő élete a te életednek számítson, és az Ő halála a te halálodnak. És meg fogja adni neked az Ő erejét, hogy szentségben járhass, elnyerhesd az Úr tetszését és megismerhesd Őt.
  • Annyit kell tenned, hogy elfordulsz a régi útjaidtól, hátat fordítasz a bűneidnek és megszabadulsz a mérgező gondolatoktól. Mindezek helyett pedig odafordulsz az Ő igazságához és életéhez
  • Jézus vadonatúj szívet, Lelket és életet ad neked Önmagában, ha hittel és bizalommal fordulsz Hozzá. A legnagyobb és a legtartósabb béke, öröm, remény és elégedettség csak Jézus ismeretében található meg. Ha közel vagyunk Hozzá, lelke minden gazdagságát és kincsét megosztja velünk.
IMÁDSÁG:

Uram!

Ha test szerint gondolkodunk, halál lesz a jussunk. De milyen hálásak vagyunk Neked azért, hogy ha Terád alapozzuk a gondolkodásmódunkat, az ÉLETET és BÉKÉT hoz nekünk! (ld. Róm. 8,6). Megvan az erőd ahhoz, hogy átalakítsd a gondolatvilágunkat, a szívünket, sőt, még a körülményeinket is. Segíts felismernünk, mennyire szükségünk van Rád! Mindannyiunknak. Legszebb napjainkon, és akkor is, mikor mélyponton vagyunk. Egyikünk sem jó. Egyikünk sem tökéletes távolról sem. Csak Te vagy Jó, Uram. Az egyedüli jóság, amellyel bírhatunk, közvetlenül Tőled származik. Szükségünk van Jézusra. Szükségünk van a keresztedre. Szükségünk van arra, hogy megválts minket. Szükségünk van arra, hogy meggyógyíts minket. Szükségünk van rá, hogy a korábbi énünket keresztre feszítsük és eltemessük Veled, Jézusom. Új életre van szükségünk Benned, melyet feltámadásod erejéből adsz nekünk. Szükségünk van rá, hogy átalakíts minket. Szükségünk van Igéd és Lelked erejére.

Kérlek, ma leheld ÉLETEDET minden szenvedő szívbe! Gyógyítsd meg a sebzett, összetört lelkeket! Győzd le az ellenséget! Győzedelmeskedj a hazugságok felett! Add, hogy mindenki, aki sötétségben él, meglássa a Te nagyszerű világosságodat! Add, hogy mindenki, aki a bűn és a Sátán börtönében raboskodik, láthassa, ahogy a Te erődből lehullanak a láncai, és kiszabadulhasson a Te dicsőséges világosságodra és reménységedre! Add, hogy minden szomjazó, megvert és megviselt ember számára a megváltás és a gyógyulás napja legyen a mai! Add, hogy Hozzád jöjjenek és igaz megnyugvást találhassanak lelkük számára!

Amen!

NÉHÁNY ÉLETADÓ SZENTÍRÁSI IDÉZET:
  • Kiáltottak az igazak és az Úr meghallgatta, és minden szorongatásukból kiszabadította őket. (Zsolt 34,18)
  • Meggyógyítja a megtört szívűeket, sebeiket bekötözi. (Zsolt 147,3)
  • Teljes szívvel bízzál az Úrban, és ne támaszkodj saját belátásodra! 6Minden utadon rá gondolj, s ő majd igazgatja lépéseidet. (Péld 3,5-6)
  • Mert én ismerem a gondolatokat, amelyeket gondolok rólatok – mondja az Úr –: békességre és nem veszedelemre vonatkozó gondolatokat, hogy jövőt és reményt adjak nektek. (Jer 29,11)
  • Őáltala megnyílt számunkra az út a hit által a kegyelemhez, amelyben kitartunk, és dicsekszünk Isten dicsőségének reménysége alapján. Sőt dicsekszünk még a szorongatásokban is, tudva, hogy a szorongatás türelmet eredményez, a türelem kipróbáltságot, a kipróbáltság reményt, a remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk, mert Isten szeretete kiáradt szívünkbe a nekünk adott Szentlélek által. Krisztus ugyanis akkor, amikor még erőtlenek voltunk, a meghatározott időben, meghalt a gonoszokért. (Róm 5,2-6)
  • Abban ugyanis biztos vagyok, hogy sem halál, sem élet, sem angyalok, sem fejedelemségek, sem jelenvalók, sem jövendők, sem erők, sem magasság, sem mélység, sem egyéb teremtmény el nem szakíthat minket Isten szeretetétől, amely Krisztus Jézusban, a mi Urunkban van. (Róm 8,38-39)
  • Mert mindenki, aki segítségül hívja az Úr nevét, üdvözül. (Róm 10,13)
  • Nem tudjátok, hogy Isten temploma vagytok, és Isten Lelke lakik bennetek? 17Azt pedig, aki Isten templomát lerombolja, lerombolja az Isten. Mert Isten temploma szent, s ti vagytok az. (1Kor 3,16-17)
  • Mert nagy árat fizettek értetek! Dicsőítsétek meg tehát Istent testetekben. (1Kor 6,20)
  • de ő azt mondta nekem: »Elég neked az én kegyelmem, mert az erő a gyöngeségben lesz teljessé.« Legszívesebben tehát gyöngeségeimmel dicsekszem, hogy Krisztus ereje lakozzék bennem. (2Kor 12,9)

HA AZONNALI SEGÍTSÉGRE VAN SZÜKSÉGED KOMOLY DOLOGBAN:

Kérlek, keress fel egy megbízható papot, vagy fordulj valamilyen ingyenes lelkisegély-szolgálathoz (pl. lelki elsősegély vonal: 116-123 (csak ezt a 6 számot kell tárcsázni!), katolikus lelkisegély-szolgálat: 06 (24) 518-990, református lelkisegély-szolgálat: 06-1 201-0011 / skype: lelkigondozas1), esetleg a Katolikus Karitászhoz, ha anyagi segítségre van szükséged (lakhatás, élelem stb.)

Ha úgy érzed, közvetlen veszélyben vagy, kérlek, hívd a 112-t vagy kérj meg valakit, hogy vigyen be a sürgősségire. Ha ismersz valakit, aki öngyilkosságot  kísérelt meg, hívd a 112-t és kérj segítséget azonnal. Sok oka lehet annak, hogy valakinek öngyilkos gondolatai vannak. Néha a bűnös gondolataink vagy lelki harcaink okozzák őket. Máskor bizonyos gyógyszerek mellékhatásaiként jelentkeznek, vagy éppen azért, mert túlságosan hirtelen hagytuk abba valamilyen szer szedését. Más lehetőségek is vannak még. De ha úgy érzed, hogy ártani akarsz / ártanod kell magadnak, nem gondolkodsz világosan, és azonnali segítségre van szükséged. Kérlek, kérj segítséget! Később örülni fogsz neki, hogy megtetted.

__________

1 A Love Dare (magyarul: Merj szeretni!) c. program mintájára készült könyv, amit a Szerelempróba c. filmből ismerhettünk meg. Csak ez épp nem a szeretetről, hanem a tiszteletről szól. (Ld. dr. Emerson Eggerichs: Szeretet & Tisztelet c. könyvét) - a ford.



Ha kíváncsi vagy, hogyan változtathatja meg Isten egy nő életét, és a tragédiából hogyan származhat áldás, ha Belé kapaszkodunk, olvasd el Laine tanúságtételét is!

Népszerű bejegyzések